Om LunKanLön


LunKanLön AB startades av Sanne och Jonas Lundgren 2019. Företaget erbjöd då löneadministrativa tjänster till ett fåtal företag men har under de följande åren både vuxit som löneadministrativ partner och tagit fler och fler uppdrag inom systemoptimering, utveckling och applikationskonsulting.


Initialt arbetade Jonas ensam i företaget men sedan starten har LunKanLön utvidgats med Anna Lundgren (2021) - som jobbar med löneadministration - och nu senast med Sanne Lundgren (2022) som både tar löneadministrativa- och applikationsbaserade uppdrag.


Hos LunKanLön finns en gedigen erfarenhet inom HR och Löner. Även om företaget är ungt så började Sanne och Jonas löneresan redan på mini- och stordatorernas glansdagar i början av 90-talet och har sedan fortsatt i lönesvängen, hela vägen fram till dagens moderna cloud-tjänster. Båda kommer senast från mångåriga anställningar som applikationskonsulter/ projektledare hos Visma Enterprise (före detta Agda Lön) och innan dess var det system- och löneadministration på olika större bolag som gällde. 


LunKanLön levererar idag mellan 500-1000 löner varje månad och kombinerar det med  system- och förbättringsarbeten åt företag som önskar hjälp med det.